تعمیر اسپیلت, تعمیر کولر گازی, توصیه, نمایندگی ها

علت داغ شدن کمپرسور کولر های گازی و یا سوختن آن ها چیست؟

تعمیر و تعویض کمپرسور در رای سرویس

تعمیرگاه مجاز رای سرویس ،با دارا بودن سرویس کاران کولر گازی مجرب و قابل اعتماد ،همواره آماده خدمات رسانی و سرویس دهی و تعمیر کولر گازی و همچنین رفع مشکلاتی چون داغ شدن کمپرسور کولر گازی ، به کلیه مناطق تهران با پشتیبانی کامل و پاسخگویی بدون وقفه می باشد.

تلفن:

88249010

88249013

 

علت داغ شدن کمپرسور

سیم پیچ.داغ شدن کمپرسور. سوختن کمپرسور

داغ شدن کمپرسور کولر گازی

در این مقاله به علت داغ شدن کمپرسور کولر گازی می پردازیم.

کمپرسور از مهم ترین قسمت یک کولر گازی است که در صورت به وجود آمدن خرابی در آن تمامی اجزا و سیستم کولر گازی دچار اختلال و کارکرد نا درست می شود. تقریبا هر نشانه ای از خرابی می تواند به نوعی و گاها با کمپرسور دستگاه هم مرتبط باشد و تمام نشانه هایی که مرتبط به خرابی کمپرسور می باشد هم باز ممکن است از خود کمپرسور بصورت مستقیم نباشد.

اگر کولر گازی تان از نوع برندی است و در جست و جو علت های خرابی آن هستید میتوانید با مراجعه به سایت رای سرویس در قست نمایندگی و یا تعمیر کولر گازی و اسپیلت مطالب مناسب را فرا گیرید.

 

چگونه بفهمیم کمپرسور کولر داغ میکند

اگر از دسته افرادی که سالیانه کولر خود را سرویس نمیکنند هستید و میخواهید خود متوجه این موضوع شوید از روش های زیر اقدام فرمایید.اگر کولر گازی پس از روشن کردن بعد از مدتی کار کرد به خودی خو خاموش می شود.کمپرسور پس از شروع به کار فن را روشن نمی کند.فن کار نمیکند.

 

اگر با چنین مشکلاتی رو به رو شدید می بایست موارد زیر را بررسی کنید.

برق ورودی به دستگاه و اتصال بند کمپرسور و کولر گازی را بررسی نمایید.
بررسی و تست کنتاکتور برای روشن شدن این مطلب که آیا خازن سالم است و برق کنتاکتور به خوبی عمل می کند یا خیر.
بررسی خود خازن برای اطمینان از سالم بودن خازن کمپرسور

اگر بررسی های اولیه نشان از سالم بودن داشتند این بار نوبت بررسی و کنترل خود کمپرسور می باشد.

 

علت های شایع در داغ شدن کولر گازی

وقتی عایق ها از خراب شوند و از بین بروند عملا موتور و کمپرسور آسیب پذیر می شوند و به راحتی وجود رطوبت و عملکرد های به هم پیوسته باعث اتصالی و سوختن و داغ کردن کمپرسور می شود.

مدت زمان ماندگاری سیم هیا موتور به درجه داغ شدن موتور کولر گازی رابطه مستقیم دارد . به این صورت که با بیشتر شدن دمای کمپرسور ، اگر کمپرسور را به موقع خاموش نکنید و همچنان به کار خود ادامه دهد ، این حرارت زیاد باعث داغ شدن برخی از بخش های کمپرسور و آب شدن سیم های رابط آن می شود که این داغ بودن برای کمپرسور کشنده است و به راحتی باعث سوختن کلی و یا جزئی کمپرسور می شود.

 

مواملی همچون موارد زیر از دسته علت هایی است که باعث داغ شدن کمپرسور کولر گازی میشوند:

 

کثیف شدن بیش از اندازه کندانسور
خرابی فن دستگاه
ولتاژ نا مناسب و کم زیاد شدن ولتاژ برق دستگاه
کیفیت پایین سیم های استفاده شدن در موتور
خراب بودن و یا کیفیت بد سیم پیچ راه انداز یا کمکی موتور

 

اصلی ترین علت داغ شدن کمپرسور کولر گازی هستند.

 

راه تشخیص

تشخیص سوختگی به راحتی تشخیص داغ کردن نمی باشد و همچنین حل این مشکل توسط افراد دوره دیده و تحصیل کرده امکان پذیر می باشد.

جهت تعمیر و تعویض کمپرسور دستگاه خود با رای سرویس تماس حاصل فرمایید.

88249010-13

 

کمپرسور های کولر گازی دارای سه فیش اصلی می باشند که برای راه اندازی کمپرسور کاربرد دارند.

متخصصین تعمیر کولر گازی با بررسی این سه فیش است که می توانند در اغلب موارد علت داغ شدن کمپرسور کولر گازی یا سوختن کمپرسور را تشخیص دهد.

 

سه فیش اصلی کمپرسور را با سه حرف C،S،M مشخص می کنند.

هرگاه اتصال کوتاه و یا قطعی رابطه بین سیم های M و C اتفاق افتاده باشد نشان دهنده سوختن سیم پیچ اصلی است.

هر گاه رابطه بین S و C از دست رفته باشد و یا اتصال کوتاه داده باشد نشان دهنده سوختن استارت و یا سیم پیچ راه انداز کولر گازی می باشد.

همچنین باید ذکر کرد که سوختن موتور کمپرسور باعث به وجود آمدن یک حالت اسیدی میشود که باعث خراب شدن و یا تجزیه روغن کمپرسور میشود.

کمپرسور چه از نوع نیمه بسته باشد و یا بسته در هر صورت این گاز مبرد است که کار خنک کنندگی را در رفت و برگشت الکتروموتور انجام می دهد. بنابراین اسیدی شدن و آلوده شدن گاز باعث خوردگی سیم ها و عایق های روی سیم پیچ موتور کمپرسور را فراهم می کند و این موضوع با از بین رفتن این عایق های روی سیم پیچ باعث اتصال کوتاه در کولر گازی و سوختن کمپرسور می شود.

سوختگی ای نقطه ای

در سوختگی به صورت نقطه ای تنها روی سیم پیچ موتور کمپرسور اتفاق می افتد و این به دلیل اتصال کوتاه در این نقطه است هر چند همین موضوع هم به راحتی کمپرسور را از کار می اندازد. معمولا اگر دستگاه زود عیب یابی شود دلیل داغ شدن کمپرسور کولر گازی همین است. برای بر طرف شدن این عیب به یاد داشته باشید که کولر را باید فورا خاموش کنید تا سوختگی بیشتر نشود و پیش روی نکند تا جاهای دیگر کولر سالم بماند.

 

سوختگی شدید

در کولر های گازی سوختگی شدید در کمپرسور بیشتر اتفاق می افتد  که این اتفاق دو دلیل دارد.اول اینکه شخص مصرف کننده خیلی دیر متوجه مشکل می شود و دوم اینکه حرارت بسیار زیاد قسمت زیادی از سیم پیچ کمپرسور را می سوزاند که سایر تجهیزات کولر گازی هم آسیب می رساند.

هر زمان در اطراف کمپرسور و حتی پنل کولر گازی نشانه هایی از دوده دیدید بدانید که این دوده به دلیل سوختن و اسیدی شدن موتور کمپرسور می باشد. به دلیل حالت اسیدی برای هر چه کمتر شدن آسیب ها باید فورا با کارشناسان تعمیر کولر گازی تماس بگیرید.

 

توصیه

توصیه میشود که اگر از تخصص کافی در زمینه تعمیر و سرویس کولر گازی و رفع مشکل داغ شدن کمپرسور کولر گازی برخوردار نیستید به هیچ عنوان دست به تعمیر ،تعویض و یا حتی تمیز کردن کولر به صورت تخصصی نزنید.

شما برای انجام  این کار دو راه دارید.

شرکت رای سرویس از دسته شرکت هایی است که امروزه از پیشرفته ترین و به روز ترین شرکت ها در زمینه تعمیرات و سرویس رسانی لوازم خانگی میباشد که دارای کادری مجرب و با تجربه و تحصیل کرده در این زمینه میباشد.شرکت رای سرویس میتواند شمارا در شرکت رای سرویس توانمند در تعمیر و سرویس کولر گازی و اسپیلت شما و دیگر برند ها میباشد.

1-با مراجعه به سایت رای سرویس و یااینستاگرام و یا تلگرام نکات آموزشی را مطالعه نمایید و در حد توان خود در سرویس کولر گازی خود قدم بردارید

2-با تماس با تعمیرگاه مجاز رای سرویس واقع در تهران ،خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی و اسپیلت اجنرال خود را از ما بخواهید.

تلفن:

88249010

88249013

بازگشت به لیست

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *