نمایندگی ها

تعمیر یخچال ال جی و عیب یابی آن

رای سرویس

شرکت رای سرویس ارائه دهنده کلیه خدمات مربوطه به تعمیر یخچال ال جی و دیگر برند ها میباشد.جهت تعمیر،سرویس دهی و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

88249010-13

رای سرویس آماده کمک رسانی حتی در ایام تعطیل.

شرکت  رای سرویس با  بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیر یخچال ال جی و برند های دیگر و همچنین محصولات برقی دیگر یاری میکند.

 

ال جیLG

تعمیر یخچال ال جی

شرکت ال‌جی (LG Corporation) از دسته شرکت های خوشه‌ای کره‌ای میباشد. این شرکت پس از سامسونگ، دومین شرکت خوشه‌ای فعال در چند صنعت در کشور کره جنوبی می‌باشد.

دفتر مرکزی گروه ال‌جی در برج دوقلوی ال‌جی، در شهر سئول قرار دارد.شرکت ال‌جی محصولات خود را در سه بخش:

وسایل الکترونیکی، مواد شیمیایی و تجهیزات مخابراتی تقسیم نموده است.

هر کدام از این بخش‌ها، تحت مدیریت یک یا چند شرکت تابعه و زیرمجموعه قرار دارند.از شرکت‌ های تابعه گروه ال‌جی میتوان به شرکت های:

ال‌جی الکترونیکس، زنیت، ال‌جی دیسپلی، ال‌جی تلکام و ال‌جی کم که در بیش از ۸۰ کشور جهان فعالیت می‌کنند اشاره کرد.

 

عیب یابی یخچال های ال جی و طریقه رفع آن

تعمیر یخچال ال جی

 

1-فریزر برفک زده است

1-اگر یخزدگی بصورت یک تیکه و به قطر یک سانتی متر یا نیم سانتی متر و یا بیشتر می باشد با مرکز خدمات رای سرویس تماس بگیرید چرا که این مشکل باید توسط تکنسین مربوطه بررسی و حل شود.

2-اگر برفک بصورت قطرات آب یخ زده می باشد و فرم قندیل،روی دیواره داخلی فریزر و سقف مشاهده شود این امر طبیعی است. چون با باز شدن درب فریزر رطوبت موجود در هوا جذب فریزر می شود. (بعد از تمیز کردن یخچال ، درب یخچال و فریزر کمتر باز و بسته شود)

3-اگر یخ زدگی به صورت کمی باشد یعنی به اندازه ای که بتوان با حوله یا دستمال پاک نمود طبیعی می باشد. معمولا در فصل تابستان به علت رطوبت زیاد هوا این مورد بیشتر مشاهده می شود .

 

2-مواد غذایی داخل یخچال یخ میزنند

 

1-در ابتدا بررسی نمایید درجه یخچال روی عدد و درجه مناسبی قرار گرفته و تنظیم شده است .

2-در بخش هر یخچالی طبقات بالا از سرمای بیشتری نسبت به طبقات زیرین بر خوردار است. با توجه به این موضوع مواد غذایی مانند میوه و سبزی جات را نباید در این طبقات قرار داد برای جلگیری از یخ زدگی.

3- در یخچال هرچه از سمت در به سمت دیواره عقب نزدیک می شویم خنک تر می شود.

4- میوه و سبزیجات حتما” باید در جا میوه ای قرار گیرند و قرار دادن میوه و سبزیجات بر روی طبقات ، آنها را بصورت نیمه فریز نگه می دارد.

5-اگر فقط میوه و سبزی در  جا میوه ای یخ می زند کنترل شود که دمای کشو در حالت نیمه فریز(مرغ و گوشت) نباشد ، در اینصورت روی دمای میوه و سبزیجات قرار گیرد.

6-چنانچه با تغییر تنظیم دما به گرمترین درجه و رعایت کردن موارد فوق ، مواد غذایی هنوز یخ می زند باتکنسین مربوظع تماس بگیرید.

 

3-یخچال از کار افتاده و خنک نمی کند

اگر مواد غذایی در قسمت فریزر  کاملا” از حالت یخ زدگی خارج است (مثلا”مرغ و گوشت کاملا”شل و نرم شده اند) در صورتیکه دوشاخه به پریز مستقیم وصل شده باشد و یخچال به برق وصل است (بدون استفاده از سیار و محافظ و سه راهی) و با دستگاه دیگری مشترک نباشد و آب شدن مواد غذائی به دلیل قطعی برق نباشد با مرکز خدمات تماس بگیرید. 

اگر لامپ درون یخچال روشن است و اگر روی صفحه نمایشگر « پیغام خطا »دیده شود ،می بایست با تکنسین مربوطه تماس بگیرید ولی اگر پیغام خطایی مشاهده نکردید بررسی کنید که  پریز برق مشکلی ندارد .

 

درب یخچال به درستی بسته نمی شود

 

در ابتدا بررسی نمایید لاستیک های دور در دستگاه سالم باشد.در صورتیکه لاستیک دور در دفرمه شده است و یا دچار پارگی و یا شل شدگی شده است با رای سرویس تماس بگیرید تا تکنسین های ما لاستیک نو برای شما فراهم و نصب کنند.

در غیر اینصورت ممکن است ظروف غذا و دیگر وسایل داخل یخچال عامل این مشکل باشند که با جا به جایی این مشکل حل میشود.

 چنانچه با بسته شدن درب ، درب دیگر باز و بسته می شود ، این حالت طبیعی می باشد . دلیل اینکه درب باز و بسته می شود این است که یک داکت(کانال) برای انتقال سرما از داخل فریزر به یخچال وجود دارد و با محکم بسته شدن درب هوا پشت دربها تجمع کرده و باعث باز و بسته شدن درب می شود .

اگر  با بسته شدن یکی از درب ها درب دیگر باز می ماند و حتماٌ باید با فشار دست بسته شود با رای سرویس تماس بگیرید.

یخچال تراز نیست و یا سطح زیر آن ناهموار است تراز بوسیله پایه های پیچ دار قسمت جلوی دستگاه انجام می شود ممکن است این مشکل ناشی از عدم تراز بودن یخچال میباشد.

اگر درب بسته باشد و خودبه خود باز شود : می باست با مراکز خدماتی و سرویس دهی تماس بگیرید. ابتدا موارد فوق را رعایت و بررسی کنید اگر مشکل چیز دیگری بود می بایست یخچال سرویس گردد.

 

چند کد و خطا های رایج در ساید بای ساید ال جی

یخچال های ال جی  مجهز به نمایشگر دیجیتال جهت هشدار و  بروز مشکلات احتمالی و برای ایجاد توانایی تشخیص سریع هستند. کد خطاهای یخچال ال جی اغلب دلایل کاملا رایجی دارند که میتوانند به سادگی توسط کاربران عیب یابی شوند. اگرچه، بعضی از خطاهای پیش آمده مستلزم کمک خدمات تعمیر حرفه ای هستند

 

کد خطای Er FS

وجود اختلال در سنسور فریزر

سنسور و اتصالات سیم کشی دچار اشکال شده اند. گاهی جدا کردن یخچال از برق برای چند دقیقه سیستم را ریست میکند و کد خطا را از بین میبرد. باید درصورت حل نشدن مشکل با شرکت خدمات رسانی رای سرویس تماس حاصل فرمایید.

 

کد خطای Er rS

وجود اختلال در سنسور یخچال

سیم کشی و سنسور و رابط ها را چک کنید. یک عیب یابی موقت برای این مشکل این است که یخچال را برای چند دقیقه تا زمانی که سیستم ریست شود از برق جدا کنید. درصورت حل نشدن مشکل با شرکت خدمات رسانی رای سرویس تماس حاصل فرمایید.

 

کد خطای r dS

اختلال در سنسور دیفراست یخچال

سنسور ضعیف یا سیم کشی را بررسی کنید.

 

کد خطای r dH

سنسور بالای 40 درجه فارن هایت نمیرود.

اختلال در فیوز، هیتر، برد کنترل به وجود آمده است.

دکمه Start را 5 دقیقه نگه دارید.
یخچال را 30 دقیقه از برق جدا کنید و سپس وصل کنید. با این کار تمامی کدها ریست میشوند.
اگر با خاموش کردن یخچال کد نمایش داده نشد، یخچال سالم است.
چنانچه دوباره کد نمایش داده شد، اشکالی در یخ زدا به وجود آمده است.
عملکرد یخ زدا برای رسیدن به 40 درجه فارنهایت در کمتر از 2 ساعت در فریزر، دچار مشکل شده است.

 

رای سرویس و تعمیر یخچال ال جی

رای سرویس شما را در تعمیر یخچال ال جی و یا سرویس و تعویض قطعات یاری می رساند.

توصیه میشود که اگر از تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستید به هیچ عنوان دست به تعمیر ،تعویض و یا حتی تمیز کردن یخچال به صورت تخصصی نزنید.

شما برای تعمیر یخچال ال جی  خود دو راه دارید :

1-با مراجعه به سایت رای سرویس و یااینستاگرام و یا تلگرام نکات آموزشی را مطالعه نمایید و در حد توان در تعمیر یخچال ال جی خود قدم بردارید.

2-با تماس با تعمیرگاه مجاز رای سرویس واقع در تهران ،خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی و اسپیلت ال جی خود را از ما بخواهید.

تلفن تماس:

88249010

88249013

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *