تعمیر اسپیلت, تعمیر کولر گازی

کولرگازی اینورتر چیست قسمت سوم-88249010-22294451

کولرگازی اینورتر

تعمیر کولرگازی اینورتر

رای سرویس تنها نمایندگی محصولات کولرگازی اینورتر و خدمات پس از فروش و تعمیر کولرگازی اینورتر با بیش از  30 سال تجربه می باشد که توانمند در زمینه تعمیر  لوازم خانگی و نمایندگی تعمیر کولرگازی اینورتر و سرویس لوازم خانگی و آشپزخانه کولرگازی اینورتر ، با تامین قطعات اورجینال و اصلی این برند جامع ترین خدمات را به کمک ماهر ترین نیروی های کار در کمترین زمان در محل شما با رعایت استاندارد های روز ، به شما مشتریان عزیر ارائه می دهد.

رای سرویس ، از قدیمی ترین و مجهز ترین مراکز تعمیر وسایل و لوازم خانگی و آشپزخانه کولرگازی اینورتر  ، خدمات پس از فروش کولرگازی اینورتر  ، تعمیر کولرگازی اینورتر، نمایندگی کولرگازی اینورتر  و یکی از تخصصی‌ترین مراکز سرویس و تعمیر لوازم خانگی و آشپزخانه در هر برند دیگری در تهران بزرگ و البرز می باشد.

شرکت رای سرویس نمایندگی مجاز تعمیر کولرگازی اینورتر و همچنین دیگر برند های موجود در بازار در زمینه تعمیرات می باشد.

جهت تعمیر ، سرویس دهی و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس:

نمایندگی غرب و مرکزی تهران

02188249010

02188249013

نمایندگی شمال تهران:

02122294451-53

نمایندگی جنوب و شرق تهران:

02166923406

پشتیبانی:

02188240484

کولر گازی اینورتر چیست؟

در کولر گازی های معمولی، زمانی که دمای مورد نظر تعیین می شود، ترموستات به طور پیوسته دمای محیط را بررسی می کند و وقتی دمای محیط با دمای تنظیم شده یکسان شد، فرمان خاموش شدن کمپرسور را صادر می کند. پس از این حالت نیز ترموستات هنوز هم مشغول بررسی دمای محیط است و در صورتیکه دمای محیط نسبت به دمای تنظیم شده تغییر کرده باشد، ترموستات فرمان روشن شدن کمپرسور را صادر می نماید.

خاموش و روشن شدن متوالی کمپرسور باعث می شود تا به کمپرسور شوک الکتریکی وارد شود و بعلاوه طول عمر قطعات کولر گازی به مرور زمان کاهش یابد. همچنین در زمان روشن شدن کمپرسور بالاترین میزان انرژی مصرف می شود که همین امر موجب می شود تا کولر گازی های معمولی مصرف انرژی بالایی داشته باشند.

جدیدترین نسل کولر گازی ها، کولر ازی اینورتر می باشد که به آنها کولر گازی کم مصرف نیز گفته می شود.

چیزی که باعث می شود تا کولر گازی های نسل جدید، عملکرد بهتری نسبت به کولر گازی های معمولی داشته باشند، وجود اینورتر در ساخت آنها است.

اینورتر (Inverter) به معنای معکوس کننده است و در اصل یک کیت الکترونیکی می باشد که در سر راه کمپرسور قرار می گیرد و موجب می شود تا کمپرسور با دور متغیر کار کند. به عبارت دیگر، اینورتر با تغییر فرکانس و ولتاژ، موتور کولر گازی را راه اندازی می نماید و همچنین دور موتور را کنترل می کند.

کیت الکترونیکی اینورتر از دو بخش زیر تشکیل شده است:

1-اینورتر

اینورتر وظیفه دارد تا جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل نماید. انجام این فرآیند در اینورتر به این صورت است که ابتدا جریان متناوب به جریان مستقیم تبدیل می شود و پس از آن، جریان مستقیم، به جریان متناوب با فرکانس های مختلف تبدیل می گردد. به عبارت دیگر، اینورتر موظف است از طریق انرژی برق وارد شده به هر ترانزیستور، برق مورد نیاز سیم پیچ های موتور را تامین نماید.

2-کانورتر

  1. تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم بر عهده کانورتر می باشد که از طریق پل دیود اینکار را انجام می دهد.
  2. در کولر گازی های اینورتر، به منظور کنترل دمای مورد نیاز و تنظیم فرکانس مورد نیاز برای کمپرسور، به جای ترموستات، از میکرو کنترل استفاده می شود.
  3. زمانی که دمای محیط به دمای مورد نیاز تنظیم شده می رسد، میکرو کنترل به جای اینکه فرمان خاموش شدن کمپرسور را صادر کند، باعث می شود تا سرعت دور موتور کاهش یابد تا از این طریق شوک الکتریکی به موتور و کمپرسور وارد نشود.
  4. در صورتیکه دمای محیط تغییر کند و نیاز باشد تا دمای محیط مجددا به دمای مورد نظر برسد، دیگر نیازی به استارت شدن موتور و کمپرسور نیست و تنها کافی است تا سرعت دور موتور افزایش یابد. این امر موجب می شود تا میزان مصرف انرژی برق تا حد زیادی کاهش یابد. دقیقا به همین دلیل است که کولر گازی های اینورتر را کولر گازی های کم مصرف نیز می نامند.
    کولرگازی اینورتر

    کولرگازی اینورتر

مزایا و معایب کولر گازی اینورتر

مزایای کولر گازی اینورتر عبارت است از:
  1. مصرف پایین انرژی برق
  2. کم بودن صدای کولر گازی در زمان کارکرد
  3. دارا بودن ظاهر زیبا و شکیل
معایب کولر گازی اینورتر عبارت است از:
  1. قیمت بالاتر نسبت به کولر گازی های معمولی.
  2. وابستگی زیاد به پنل دیجیتال که به منظور صدور فرمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. وجود مشکلات در استفاده از خدمات پس از فروش برای ایرانیان.
  4. تعمیرات این کولر گازی ها نیازمند تخصص و دانش فنی بالا است.

تفاوت اینورتر وی و اینورتر دی سی در چیست؟

کولر گازی های اینورتر به دو دسته اینورتر وی و اینورتر دی سی تقسیم می شوند. این دو نوع از کولر گازیها با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

1-کولرگازی اینورتر خازنی (Inverter V)

در ساخت این کولر گازی های اینورتر از خازن استفاده شده است به همین دلیل با نام کولر گازی های اینورتر خازنی یا به عبارت دیگر کولر گازی های اینورتر وی شناخته می شوند. در کولر گازی های اینورتر خازنی کمپرسور دور ثابت دارد ولی در عین حال، مصرف انرژی برق در این نوع از کولر گازی های اینورتر، در حداقل میزان قرار دارد. یکی از عوامل دخیل در مصرف انرژی پایین کولر گازی های اینورتر خازنی، استفاده از گاز R410A می باشد. به کولر گازی های اینورتر خازنی، کولر گازی های کم مصرف نیز گفته می شود.

2-کولر گازی اینورتر دی سی (Inverter DC)

در ساخت این دسته از کولر گازی های اینورتر از دی سی بهره گرفته شده است. دی سی یک برد الکترونیکی است که موجب می شود تا کمپرسور با دور متغیر کار کند. به عبارت دیگر، در این نوع کولر گازی های اینورتر، موتور کولر گازی خاموش و روشن نمی شود و فقط سرعت دور موتور کاهش یا افزایش پیدا می کند تا دمای محیط همواره به اندازه دمای تنظیم شده باشد. مصرف انرژی برق در این نوع کولر گازی اینورتر نیز پایین است. نام دیگر این نوع کولر گازی های اینورتر، کولر گازی های اینورتر فوق کم مصرف می باشد. البته لازم است توجه شود که کولر گازی های اینورتر دی سی، فقط 2 آمپر بیشتر از کولر گازی های اینورتر خازنی در مصرف انرژی برق صرفه جویی می کنند.

⇐ادامه مطلب

راهها ارتباطی برای تعمیر کولر گازی اینورتر:

شما می توانید برای تعمیر کولر گازی کولر گازی اینورتر خود از طریق سایت و شماره های درج شده داخل سایت تماس گرفته و یا از طریق لینک زیر به صورت آنلاین سفارش تعمیر محصولات خود را ثبت نمایید.

پس از ثبت درخواست سرویس آنلاین تکنسین مربوطه طی 1 الی 2 ساعت با شما تماس می گیرند و به محل شما اعزام می شوند.

قابل توجه هست به علت اینکه رای سرویس در تهران قرار دارند و محدوده خدمات رسانی ما شامل تهران و البرز می باشد، مشتریان عزیز ساکن شهرستان می توانن برای حل مشکلات لوازم خانگی خود و یا خرید قطعات اورجینال در صفحه اصلی سایت در قسمت چت آنلاین، با کارشناسان آنلاین ما ارتباط بر قرار کرده و منتظر پاسخگویی، حل مشکلات دستگاه و عیب یابی از سوی واحد کارشناسان باشن.

چت آنلاین

چت آنلاین

همچنین می توانید ما را در اینستاگرام و دنبال کرده و از طریق این اپلیکیشن ثبت سفارش کنید همچنین می توانید از تخفیف های ویژه و آموزش های ما برخوردار شوید.

ایدی اینستاگرام رای سرویس کیلیک کنید https://instagram.com/rayservis

در صورت ثبت درخواست سرویس آنلاین  به صورت آنلاین علاوه بر اینکه از ۱۰درصد تخفیف اجرتها شامل شما می شود هم چنین در صدر سفارشات قرار می گیرد و در کمترین زمان تکنسین به محل اعزام می گردد

⇓⇓⇓⇓

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *