تعمیر اسپیلت, تعمیر کولر گازی, نمایندگی ها

تعمیرات و سرویس دهی کولر های گازی جنرال

تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال.رای سرویس

تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال

 

شرکت رای سرویس ارائه دهنده کلیه خدمات مربوطه به تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال و دیگر برند ها میباشد..

جهت تعمیر،سرویس دهی و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

88249010-13

رای سرویس آماده کمک رسانی حتی در ایام تعطیل.

 

کولر های گازی نسلی نو از وسایل سرمایشی میباشند که مدت زیادی است وارد بازار شده و مزیت های بیشتری نسبت به کولر های آبی دارند.

شرکت  رای سرویس با  بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال و برند های دیگرو همچنین محصولات برقی دیگر یاری میکند.پیشنهاد مشود در صورت بروز هر گونه مشکل و اختلال در بخش های عملکردی کولر گازی، مشاهده هر گونه اخطار و دیگر تغییرات را جدی گرفته و با شماره  13-88249010  تماس بگیرید. رای سرویس در صورت بروز مشکلاتی اعم از:چکه کردن آب،تولید برفک،پارگی کابل،خرابی برد الکتریکی و … با کمک کارشناسان و تعمیرکاران حرفه ای تعمیرات کولر گازی جنرال می تواند با ارائه خدماتی نظیر  سرویس دهی دوره ای و یا تعمیر فوری دستگاه، به مشکل و یا خرابی دستگاه شما پایان دهد.همواره میتوانید نکات ایمنی و طرز صحیح به کار گیری و استفاده از دستگاه خود را توسط متخصصین ما در این زمینه فرا گرفته و طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

تلفن تماس:

88249010-13

آشنایی با تعمیر ، سرویس دهی و ارور های کولر گازی جنرال

در این مطلب قصد داریم چند مورد از عیب های به وجود آمده در کولر گازی و نحوه تشخیص عیب را به شما آموزش دهیم .

توجه داشته باشید که نصب کولر گازیتان حتما توسط تکنیبن مربوطه انجام گیرد زیرا نصب کولر گازی یکی از مراحل مهم و حساسی می باشد که  بصورت استاندارد و توسط نصب کننده ماهر انجام نگیرد کولر گازی به شدت آسیب می بیند و مصرف برق آن افزایش می دهد.

 

تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال

تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال.رای سرویس

تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال.رای سرویس

 

سنسور اتاق چیست؟

قطعه کوچکی از جنس مقاومت الکترونیکی میباشد که با تغییرات در دمای خانه مقدار مقاومت آن نیز تغییر می کند و برد الکترونیکی متوجه تغییرات دمای مکان می شود.

 

سنسور لوله چیست ؟

سنسور لوله همانند سنسور اتاقی یک مقاومت از نوع متغیر می باشد که پوششی از جنس مس دارد و به لوله های داخل پنل کولرگازی چسبیده و دمای لوله ها را به برد الکترونیکی اعلام می کند.
لازم بذکر است درصورت مشاهده هرنوع حالت غیر عادی در کولر گازی جنرال و یا هنگامی که کولرگازی باد خنک نمی وزد و مثل یک فن کار می کند حتما کولرگازی را خاموش کرده و با رای سرویس تماس حاصل فرمایید چرا که ممکن است دستگاه نیاز به شارژ گاز داشته باشد.
متاسفانه بعضی از مصرف کننده ها به خاطر عدم آگاهی از مکانیزم عملکرد کولرگازی ، هنگامی که کولر گازی باد خنک نمی وزد آن را خاموش نمی کنند و به طور مثال کولرگازی اسپلیت از شب تا صبح روشن می ماند و بعنوان یک پنکه استفاده می شود. این کار باعث آسیب دیدن کمپرسور کولر گازی می شود که گرانترین قطعه کولرگازی می باشد.

 

کمپرسور کولرگازی جنرال

امکان دارد به خاطر یک مشکل خیلی ساده و کم هزینه ، و به خاطر سهل انگاری و روشن ماندن دستگاه ، صدمه جدی به کمپرسور دستگاه  وارد شده و نیاز به تعویض  کمپرسور کولرگازی شود.

 

خازن کولر گازی:

پخازن قطعه ای است الکترونیکی که وظیفه راه اندازی کمپرسور کولر گازی از حالت سکون را بر عهده دارد.
خازن برق را ذخیره می کند و هنگام احتیاج کمپرسور آن را تامین می کند. وقتی کولر گازی را روشن می کنید به این معنی است که کمپرسور کولر گازی در کمترین زمان مجبور است از حالت سکون به دور بالایی برسد که بدون داشتن خازن و سیم پیچ استارت ، قادر به این کار نیست. خازن در لحظه اول برق زیادی به سیم پیچ استارت می دهد تا سیم پیچ استارت بتواند کمپرسور را از حالت سکون به حرکت در آورد. در نتیجه خازن در کولر گازی بعنوان راه انداز کمپرسور بکار برده می شود.

 

برخی از مشکلات و خرابی های به وجود آمده در کولر گازی جنرال

از کولر گازی آب چکه میکند.

کولرگازی باد گرم می وزد.

کولرگازی ارور می دهد.

کولرگازی روشن نمی شود.

میزان پرتاب باد کم است.

کمپرسور کولرگازی کار نمیکند.

گاز کولر گازی تخلیه شده است .

شلنگ گاز دچار پارگی شده است.

کولرگازی صدا و یا لرزش تولید میکند.

به محض روشن شدن کولر گازی، پیغام خطا یا کد ارور کولر ظاهر می شود.

پنل داخلی کولر گازی یخ زده است.

کولر گازی با فشار دادن دکمه ریموت روشن نمی شود.

ریموت از کار افتاده است.

 

دو مشکل رایج و علت آن

 

کولر گازی باد خنک نمیزند

علت:

اگر کولر گازی شما روشن می شود ولی باد خنک نمیزند، مطمئن شوید تمام دریچه ها باز است و ترموستات هم به درستی تنظیم شده است. اگر مشکل از آن نبود، فیلتر هوای کولر گازی را بررسی کنید.
اگر فیلتر به هر دلیلی شده باشد مثل گرد و غبار شما هیچ جریان هوایی از جانب کولر دریافت نمی کنید. این  مسدود شدن ممکن است باعث توقف کویل اواپراتور شود، یخ و سرما حتی باعث مسدود شدن بیشتر آن می شود. اگر مشکل دستگاه این است، فیلتر کولر گازی را با برس و صابون تمیز کنید.

 

نشت آب از کولر گازی
نشت آب از داخل کولر گازی

در اولین قدم پس از مشاهده نشت آب، ابتدا کولر گازی خود را خاموش کنید. مسیر تخلیه آب ممکن است گرفته باشد. سعی کنید گرفتگی مسیر تخلیه آب را باز کنید، اگر مشکل حل نشد تشت تخلیه کولر گازی شما ممکن است زنگ زده باشد و یا پمپ فشرده کولر گازی شکسته شده باشد. تعمیرکاران متخصص ما میتوانند قطعه های آسیب دیده کولر گازی شما را تعمیر و یا تعویض کنند.

نشتی آب از بیرون کولر گازی می باشد

بیشتر در روزهای گرم و یا مرطوب شما ممکن است در زیر کندانسور خود آب جمع شده  مشاهده کنید که البته در صورتی که کولر گازی به درستی کار می کند عادی است. در آب و هوای خنک یک کولر گازی ممکن است یخ بزند و با ذوب شدن یخ آن آب جمع شود که این مورد هم عادی است ولی اگر به دلیل دیگه ای نشتی آب دارد سعی کنید فیلتر کولر گازی را تمیز و یا تعویض کنید. اگر مشکل همچنان حل نشد جهت بررسی و برطرف کردن مشکل با ما تماس بگیرید. شما ممکن است به خنک کننده بیشتری نیاز داشته باشید و یا لوله تخلیه مسدود شده باشد.

نشتی آب هنگامی که کولر گازی خاموش است

اگر خنک کننده کولر گازی شما در حال تمام شدن باشد و یا فیلتر آن کثیف شده باشد کولر گازی هنگام کار کردن ممکن است یخ بزند. بعد از اینکه شما آن را خاموش کنید یخ ها آب شده و باعث خیس شدن کف یا سقف منزل شما می شود. اگر تمیز کردن فیلتر کولر گازی باعث برطرف شدن مشکل نشد می توانید با ما جهت بررسی و برطرف کردن مشکل تماس بگیرید.

 

ارور های کولر گازی جنرال

 

 ارورdf:

ارور مذکوره به معنای برفک زدایی میباشد .در هنگام مشاهده این ارور یعنی دستگاه در حالت برفک زدایی میباشد.

 

تصویر فن موتور نشان داده  نمی شود:

این ارور بع علت سرد بودن هوای اتاق نمایش داده میشود.

E2 – L2 :وجود اشکال در سنسور اتاق

E3 – L1 :وجود اشکال در سنسور لوله

E4 – L5 :به وجود آمدن وضعیت غیر عادی در واحد خارجی

E5 – L6 : موتور فن داخلی سیگنال برگشتی به برد ندارد

E6 : خطا در شیر برقی

E7 : خطا در سنسور خارجی

E8 : خرابی محافظ گرمای بالا

E9 : خطا در پمپ آب

 

وقتی که تابستان از راه میرسد شما نیاز دارید تا از کولر گازی خود بدون مشکل استفاده کنید. اما اگر کولر گازی به درستی کار نکرد چه کاری باید انجام دهید؟

نگران نباشید، تعمیرکارانحرفه ای و با تجربه ما جهت عیب یابی کولر گازی و همچنین نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی جنرال به شما کمک میکنند تا مشکل کولر گازی شما در سریع ترین زمان ممکن حل شود.

و در صورتی که نیاز به متخصص با تجربه و حرفه ای جهت عیب یابی و یا تعمیر کولر گازی داشتید میتوانید با رای سرویس تماس گرفته و در سریعترین زمان ممکن کولر گازی خود را تعمیر کنید.

تلفن تماس:

88249010-13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *